Zadbaj o siebie

Nie lekceważ wagi podstawowych zasad właściwego stylu życia, właściwego żywienia, wystarczającej ilości snu, ćwiczeń fizycznych, relaksu, kontaktu z Bogiem i innymi. Te codzienne wybory mają za­sadnicze znaczenie, dodadzą ci bowiem energii, by radzić sobie z na­pięciem i stresem związanym z pomocą bliskiej osobie w trudnym dla niej okresie. Gdy któraś z tych podstawowych potrzeb twojego życia nie będzie zaspokojona, okradnie cię z koniecznej cierpliwości, jas­ności umysłu, nadziei, energii lub odnowy, koniecznych, by pomagać bliskiej ci kobiecie i ustrzec cię przed negatywnym wpływem depre­sji. Możesz pomóc żonie, inicjując np. właściwe wzorce snu, relaksu i zdrowego żywienia oraz wspólnie się w nie angażując.

Ustal nową rutynę i przestrzegaj jej

Kolejnym sposobem podtrzymywania zdolności pomagania dru­giej osobie i ustrzeżenia się przed depresją jest podtrzymywanie włas­nych zainteresowań, zajmowanie się pracą hobby i kontaktowanie się z wartościowymi ludźmi. Zadbaj o radość.

Wszystko to może pomóc ci opanować stres oraz zminimalizować gniew i urazę z powodu oddziałującej na ciebie depresji. Będziesz wte­dy lepiej pomagał i wspierał bliską ci osobę.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.