Szukaj społecznego wsparcia

Angażuj się w kontakty z innymi ludźmi. Unikaj izolacji i spędza­nia większości czasu z osobą w depresji. Wzmacniaj się i wspieraj wartościowymi relacjami z rodziną i przyjaciółmi. Regularnie grywaj w golfa z kolegami, spotykaj się raz w tygodniu na śniadaniu z przy­jacielem, na wspólnym gotowaniu, wieczornym pasjansie, na spotka­niu modlitewnym i innych wartościowych towarzyskich kontaktach. Przebywanie z ludźmi pogodnymi i optymistycznymi pozytywnie cię naładuje, ochroni przed wyczerpującymi symptomami depresji i przed samą depresją. Poproś innych, aby modlili się za was oboje w czasie, gdy twoja żona wraca do zdrowia.

Kilka badań wskazuje na fakt, że gdy opiekunowie chorych zmagają się sami, odizolowani od wszystkich, którzy by ich rozumieli i wspie­rali, szybko się wypalają emocjonalnie. System społecznego wsparcia daje ci właściwszą perspektywę w spojrzeniu na własne cierpienie, co z kolei czyni cię lepszym opiekunem. Na koniec, społeczne wsparcie pozwala ci bezpiecznie wyrażać własne uczucia, a także doświadczać pociechy i zachęty.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.