Proś o pomoc

Czy mimo swoich indywidualnych przyjaźni, nie zechciałbyś zor­ganizować grupy wsparcia? Masz kilka wyborów. Zapytaj paru przyja­ciół, czy byliby gotowi spotykać się z tobą np. raz w tygodniu na śnia­daniu? Zaproponuj im swoje wsparcie, gdy oni będą wspierać ciebie. Nie ma takiej osoby na naszej planecie, która by w jakimś momencie nie zmagała się z trudnościami. Możesz zwrócić się do doradcy lub psychoterapeuty w twoim rejonie i zapytać, czy nie zna grupy, która mogłaby służyć wsparciem. Możesz również spotykać się z terapeutą w celu „wsparcia” indywidualnego, nawet gdyby było to raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu. Korzyść z takich spotkań polega na tym, że masz kogoś, kto może cię wspierać i sprawdzać, czy nie narażasz się na depresję lub na potencjalne wypalenie.

Zachowaj intymność

Ważne jest również to, abyś podtrzymywał poczucie bliskiego kon­taktu w relacji, nawet jeśli czujesz się odpychany. Chociaż twoje in­tymne gesty nie są odwzajemniane, mimo wszystko dawaj. Trzymaj ją za ręce, kiedy tylko możesz. Dotknij jej policzka i powiedz, że ją kochasz. Przytul ją by czuła twoje ciepło.

Małżeństwo często potrzebuje w tej sferze pomocy zawodowego te­rapeuty, gdyż trudno jest określić znaczenie gestów, rozumieć najgłęb­sze emocje i zachować obiektywne spojrzenie na drugą osobę.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.