Zredukuj stres

Eliminowanie źródeł stresu w twoim życiu – jak również stoso­wanie leczenia psychicznego i fizycznego – okazuje się skutecznym czynnikiem w łagodzeniu symptomów napięcia przedmiesiączkowego. Natomiast relaks obniżający stres jest skutecznym leczeniem fizycz­nych i emocjonalnych symptomów PMS i bardzo pomaga kobietom z silnymi objawami. Przeczytaj rozdział 5 na temat stresu, niepokoju, depresji oraz rozdział 9 dotyczący naturalnych terapii komplementar­nych, aby uzyskać informacje o skutecznych metodach obniżania stre­su i o przydatnych technikach relaksacyjnych.

Korzystaj z naturalnych suplementów

Nawet w przypadku stosowania zdrowej diety, może brakować ci wszystkich witamin i minerałów potrzebnych do zwalczania samego PMS. Suplementy są w stanie dostarczyć twojemu ciału dodatkowych składników żywnościowych, potrzebnych w utrzymywaniu właściwej równowagi. Więcej na temat suplementów diety dowiesz się z lektury rozdziału 9. Tutaj natomiast omówimy tylko niektóre z nich. Możesz o nich porozmawiać ze swoim lekarzem, zwłaszcza zaś w kontekście symptomów napięcia przedmiesiączkowego:

węglan wapnia, 1000 mg dziennie

witamina B6, 200 mg (zażywaj zgodnie z zaleceniami lekarza, gdyż duże dawki są toksyczne)

magnez, 400 mg

olej wiesiołka, 1300 mg

pieprz kava-kava, 50-150 mg, 7-10 dni przed miesiączką na uspokojenie dziurawiec, 600-900 mg, 2-3 dawki przy posiłku, na łagodną depresję

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.