Łagodzenie symptomów PMDD

W przypadku łagodnych problemów przedmiesiączkowych, wiele objawów można złagodzić przez zmianę trybu życia, np. dietę, ćwicze­nia fizyczne i naturalne suplementy. Nie odrzucaj ich jako zbytniego uproszczenia problemu. Te proste zasady przynoszą znaczące i pozy­tywne rezultaty w pozbywaniu się symptomów PMS na dłuższą metę. Kobiety, które w sposób konsekwentny wprowadzają zdrowe zmiany w swoim życiu, zauważają znaczną poprawę w przeciągu kilku mie­sięcy. W przypadku ostrych przejawów PMDD, powinnaś rozważyć również leczenie z udziałem środków antydepresyjnych. Poniżej poda­jemy kilka skutecznych metod i sposobów leczenia, które możesz sama zastosować.

Wprowadź zmiany w swojej diecie

  • Jedz sześć małych posiłków dziennie, nie opuszczając żadnego z nich. Pomoże ci to w utrzymaniu stałego poziomu cukru we krwi, co zapobiega huśtawce nastrojów. Będziesz zdumiona efektami, zwłaszcza jeśli twój plan żywienia był dotychczas przypadkowy.
  • Wybieraj właściwe źródła białka: rybę, produkty sojowe, białko jajeczne, rośliny strączkowe, chudą wołowinę, pierś kurczaka bez skórki oraz pierś indyka.
  • W każdym posiłku uwzględniaj podział na trzy części: 60 procent – węglowodany złożone, takie jak pełne ziarno, owoce i warzywa; 30 procent – niskotłuszczowe białko; 10 procent – tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek lub olej rzepakowy, awokado, olej lniany, orze­chy lub nasiona.
  • Zredukuj lub wyeliminuj kofeinę, cukier, sól, alkohol, rafinowa­ną lub nadmiernie przetworzoną żywność, nadmierną ilość pro­duktów mlecznych oraz wysokotłuszczowe i słodzone pokarmy, zwłaszcza w ciągu dwóch tygodni poprzedzających menstruację.

Uprawiaj częste ćwiczenia fizyczne

Gimnastyka jest niezwykle skutecznym sposobem w redukowaniu symptomów napięcia przedmiesiączkowego. Ćwiczenia aerobowe podnoszą w organizmie poziom endorfin oraz innych związków che­micznych wytwarzanych w mózgu. Są to naturalne hormony dobrego samopoczucia. Zdaniem niektórych ekspertów, poziom endorfin spada podczas okresu przedmiesiączkowego, doprowadzając do niepokoju i depresji. Ćwiczenia fizyczne mogą z powrotem przywrócić ich właś­ciwy poziom i w ten sposób złagodzić nieprzyjemne objawy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.