Suplementy diety

Niedobór witamin w organizmie również wiąże się z depresją. Czę­sto jest on skutkiem błędnej mody w zakresie żywienia, która może prowadzić do zaburzeń zdrowotnych, alkoholizmu, słabego wchłania­nia składników żywnościowych w jelitach, niedoboru komórek nerwo­wych spowodowanego zażywaniem leku lub po prostu niemożnością właściwego wchłaniania składników żywnościowych przez organizm. Niedobór składników, takich jak witamina B lub kwas foliowy, może powodować uczucie apatii, depresję, bezsenność, poirytowanie, ner­wowość, zmiany osobowości, obniżoną sprawność umysłową lub dez­orientację. Może również obniżać reakcję na terapię farmakologiczną. Stosowanie leków antydepresyjnych odnosi mniejszy skutek, jeśli poziom witaminy B i kwasu foliowego jest niski. Podnoszenie go do normalnego poziomu może nie tylko przynosić ulgę w depresji, lecz również sprawić, że środki antydepresyjne będą działać lepiej.

Kilka badań wykazało, że nawet 80 procent osób z depresją wyka­zuje niski poziom witaminy B6 i serotoniny. Niedobór witaminy B6 może spowodować, że twoje komórki nerwowe obniżają ilość dostępnej serotoniny – ważnego neuroprzekaźnika w mózgu związanego z depre­sją. Kolejnym powszechnie doświadczanym w Stanach Zjednoczonych niedoborem związanym z depresją jest niewłaściwa ilość witaminy BI2. Ulega ona łatwemu niszczeniu w trakcie gotowania, a występuje w grupie pokarmów najmniej spożywanych – w liściastych warzywach zielonych.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.