Relaksacyjne techniki redukowania stresu

Stres można zmniejszać na różne sposoby. Oto niektóre z nich:

Głębokie oddychanie

Czy słyszałaś powiedzenie: „Zatrzymaj się, weź głęboki oddech i policz do dziesięciu”? Jest to naprawdę bardzo pożyteczny i skutecz­ny sposób na radzenie sobie ze stresującymi sytuacjami. Jedną z ne­gatywnych fizjologicznych reakcji na stres jest płytki i szybki oddech. Głębokie oddychanie może zmniejszyć napięcie i uspokoić umysł. Gdy odczuwasz stres w ciągu dnia, usiądź na kilka minut lub stań wygodnie i wykonaj kilka głębokich wdechów. To również dobry pomysł na roz­poczynanie i kończenie dnia.

Powoli wdychaj powietrze przez nos, licząc do dziesięciu. Rozciąg­nij przeponę i całkowicie wypełnij płuca powietrzem. Wydychaj po­woli przez nos aż do końca, również licząc do dziesięciu. Za każdym razem koncentruj się na oddychaniu i liczeniu. Zauważysz, że twoje ciało staje się odprężone, a umysł – bardziej skupiony i spokojny. Po­wtórz cały cykl głębokiego oddychania przynajmniej pięć razy lub tyle, ile potrzebujesz w chwili stresu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.