Kwasy tłuszczowe Omega-3

U niektórych kobiet cierpiących na depresję istnieje wyraźny zwią­zek między tym zaburzeniem a dietą w której brakuje dostatecznej ilości kwasów tłuszczowych Omega-3. Amerykańskie diety często pozbawione są wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, koniecznych do prawidłowego funkcjonowania nerwów, co ma bez­pośredni wpływ na sprawność umysłową. Diety niskotłuszczowe wy­wołują wiele szkody, pozbawiając organizm koniecznych „dobrych” tłuszczów. Kwasy tłuszczowe Omega-3 są integralnym elementem błon komórkowych w mózgu, włącznie z niezwykle ważnymi synap­sami, gdzie neurony wymieniają sygnały chemiczne. Błony komórek nerwowych w mózgu są chronione przez DHA – długi łańcuch kwasów tłuszczowych Omega-3. Odpowiednie ilości DHAzapewniająoptymal- ny skład błon komórek nerwowych w mózgu. Niski poziom Omega-3 oddziałuje również na działanie monominooksydazy – enzymu odpo­wiedzialnego za rozpad serotoniny, epinefryny i dopaminy.

Najlepszymi źródłami kwasów tłuszczowych Omega-3 są ryby zimnych wód, takie jak łosoś i halibut, spożywane raz lub dwa razy w tygodniu. Możesz je przyjmować również w formie suplementu jako olej rybny lub lniany. Wspaniałym źródłem jest organiczny olej lniany firmy Spectrum Essentials, dostępny w sklepach ze zdrową żywnością tłoczony na zimno lub w kapsułkach. Możesz również dosypywać na­siona lnu do płatków śniadaniowych lub kupować zamrożone wafle z nasionami lnu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.